14 marca 2023r.  nasza szkoła uczestniczyła w projekcie "Międzynarodowy Dzień Matematyki", który został proklamowany przez UNESCO i jest obchodzony na całym świecie od listopada 2019r. W tym roku była to już czwarta edycja pod hasłem "Matematyka dla każdego".

Celem tego przedsięwzięcia jest pobudzanie kreatywności i zwrócenie uwagi ludzi na powiązania między matematyką, a otaczającym nas światem.  Każdego roku 14 marca wszystkie kraje są zapraszane do udziału w zajęciach dla uczniów i ogółu społeczeństwa w szkołach, muzeach, bibliotekach i innych przestrzeniach.

W ramach tego projektu w naszej szkole odbyło się szereg inicjatyw. Uczniowie  uczestniczyli w konkursach takich jak: Mistrz Tabliczki Mnożenia, Gomoku (kółko i krzyżyk na nieograniczonej powierzchni do 5), Lapbook Matematyczny, Matematyczne stacje zadaniowe, Dyktando matematyczne. Dzieci włożyły duży wysiłek w przygotowanie plakatów i scenografii związanych tematyczne ze świętem matematyki w naszej szkole.

W dniu 14 marca 2023r. odbyła się w naszej szkole inscenizacja matematyczna skierowana do całej społeczności szkolnej pt. "Wszystko jest liczbą", na którą złożyły się: Wywiad z Pitagorasem w wykonaniu uczniów klas VII-VIII, Wybory Miss Liczb w wykonaniu kl. VI i VII,  piosenka o matematyce w wykonaniu chóru uczniów z kl. IV- VI oraz  wiersz o Mikołaju Koperniku w wykonaniu uczniów kl. III. Podczas tego spotkania wręczono także dyplomy uczniom nagrodzonym w konkursach. 

Również 14 marca br. w godzinach od 16.oo do 19.00 odbyły się w naszej szkole zajęcia otwarte "Popołudnie z matematyką" dla wszystkich chętnych uczniów i rodziców. Były to dwa warsztaty: warsztat otwarty origami i wyszywanek matematycznych oraz klub gier matematycznych. Instruktorami zajęć byli przeszkoleni uczniowie klas VII i VIII, którzy świetnie poradzili sobie z tą odpowiedzialną rolą. W zajęciach, oprócz uczniów ze wszystkich klas, uczestniczyli także rodzice z dziećmi przedszkolnymi. Najciekawszą grą okazał się Rummikub oraz układanki Happy Cube. Dużym powodzeniem cieszył się również warsztat origami i wyszywanek matematycznych, wielu uczniów opuściło zajęcia z wykonanymi osobiście modelami. 

Myślę, że realizacja w/w projektu w naszej szkole spełniła oczekiwania inicjatorów, czego dowodem może być zadowolenie oraz zainteresowanie i dyskusje uczestników. Pragnę bardzo serdecznie podziękować wszystkim uczniom i rodzicom oraz nauczycielom, którzy zaangażowali się w realizację tego projektu.

 

Nauczyciel matematyki
Gabriela Maziarz