W dniu 4 czerwca 2024r.  odbyła się wycieczka autokarowa klasy VII i V do Szklarskiej Poręby pod opieką nauczycieli: G. Maziarz, S. Kuli-Kaczmarek i T. Zakrzewskiego. Wycieczce przewodniczył przewodnik sudecki - pan Piotr.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od pięknego Wodospadu Szklarki, położonego w enklawie Karkonoskiego Parku Narodowego, stworzonej ze względu na otaczający wodospad piękny bukowy las. Jest to drugi co do wielkości wodospad w polskich Karkonoszach – jego wysokość wynosi 13 m.  Następnie udaliśmy się wspinającym się cały czas w górę szlakiem czarnym i niebieskim na platformę widokową Złoty Widok w Górach Izerskich, położoną tuż nad urwiskiem skalnym, którego wysokość przekracza 20 metrów, co sprawia, że staje się idealnym punktem do obserwacji panoramy Karkonoszy, Doliny Kamiennej oraz częściowo Kotliny Jeleniogórskiej. Dla niektórych uczestników było to duże wyzwanie, ale wszyscy dali radę. Zejście było łagodniejsze, pan przewodnik sprowadził nas w dół innym szlakiem, który zakończył się koło Muzeum Ziemi – Juna. Tam wsiedliśmy do autokaru i przejechaliśmy na parking przy drodze do Jakuszyc. Z parkingu udaliśmy się czarnym szlakiem do  Wodospadu Kamieńczyka. Trasa była kamienista, wspinająca się w górę na całej długości. Wodospad Kamieńczyka to najwyżej położony (846m n.p.m) wodospad po polskiej stronie Karkonoszy. Składa się z 3 kaskad o łącznej wysokości 27 m. My mogliśmy go ujrzeć z dołu, po zejściu w Wąwóz Kamieńczyka oraz z góry, podczas odpoczynku przy Schronisku Kamieńczyk. W drogę powrotną do miasta udaliśmy się czarnym szlakiem wiodącym koło dolnej stacji wyciągu SKI Arena i dalej ul Turystyczną, aż do Skweru Radiowej Trójki. Tam, na zakończenie pobytu w Szklarskiej Porębie zaopatrzyliśmy się w drobne pamiątki i udaliśmy się w drogę powrotną. W Jeleniej Górze zatrzymaliśmy się na zasłużony posiłek w barze Mc Donalds. Była to udana wycieczka.